www.mediagroupinfo.pl – portal informacyjny * Najlepsza bezpłatna promocja Twojej firmy.Sprawdź. Zadzwoń. Tel. 511 086 882, redakcja@mediagroupinfo.pl lub mediagroupinfo.pl@gmail.com * SZUKAJ NAS NA FACEBOOKU

Kolejne 300 szkół będzie rozwijać cyfrowe umiejętności

Ruszył nabór szkół do bezpłatnych programów Fundacji Orange, które podnoszą cyfrowe kompetencje uczniów i nauczycieli. Dzięki MegaMisji #SuperKoderom uczniowie kolejnych 300 szkół podstawowych nauczą się jak bezpiecznie i kreatywnie poruszać się w cyfrowym świecie, nauczyciele poszerzą swoje kompetencje, a szkoły otrzymają granty i pomoce edukacyjne wspierające ich w korzystaniu z nowoczesnych technologii. Programy objęte są patronatami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

68,2% dzieci i młodzieży nigdy lub prawie nigdy nie opublikowało w sieci zdjęcia swojego autorstwa, a 76,6% nie stworzyło niczego przy użyciu aplikacji mobilnej, np. obrazka narysowanego na telefonie lub tablecie – wynika z badań EU Kids online 2018. Dzieciom i młodzieży brakuje umiejętności związanych z choćby odrobinę bardziej zaawansowanymi zagadnieniami.

Odpowiedzią na te potrzeby są działania edukacyjne Fundacji Orange, prowadzone na szeroką skalę. Do tej pory z programu MegaMisja skorzystało 20000 dzieci w 800 szkołach, a z #SuperKoderów – 7180 uczniów w 340 szkołach w całym kraju. Od września do każdego programu dołączy kolejne 150, które zakwalifikują się do nich w rozpoczynającym się właśnie naborze. 

– Od lat działamy na rzecz edukacji cyfrowej. Pracujemy z grupą najmłodszych użytkowników internetu. Chcemy, by rozwijali swoją kreatywność, umieli zadbać o bezpieczeństwo w sieci, a w całej swojej aktywności online umieli kulturalnie się spierać i komentować rzeczywistość – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Oba programy są bezpłatne. Szkoły otrzymują liczne korzyści: wsparcie rzeczowe (MegaMisja), finansowe (#SuperKoderzy), a przede wszystkim dostęp do cennej wiedzy. Zadaniem nauczyciela jest przeprowadzenie zajęć według gotowego scenariusza i napisanie krótkiej relacji.

Misja z Psotnikiem w cyfrowym laboratorium

MegaMisja powstała z myślą o dzieciach w wieku 6-10 lat i ich nauczycielach. Jej celem jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji nauczycieli wczesnoszkolnych, wychowawców świetlic oraz ich podopiecznych, tak by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów. Program dostosowany jest do potrzeb dzieci i ma formę gry edukacyjnej, która uczy m.in.: jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak przestrzegać praw autorskich i zasad panujących w sieci, a także jak skutecznie szukać wiarygodnych informacji. Wszystko to odbywa się w formie przyjaznej zabawy w cyfrowe laboratorium, w którym uczniowie pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego Psotnika, ucząc się przy tym ważnych zasad młodego internauty. Misja, w której uczniowie biorą udział ma na celu wykonanie kolejnych zadań i zdobycie punktów, które wymienia się na gwarantowany sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne i pomoce edukacyjne.

Dwanaście ścieżek #SuperKoderów

Program #SuperKoderzy jest przeznaczony dla uczniów klas 4-8 szkół podstawowych. Jego celem jest nauka programowania i podstaw robotyki nie tylko na informatyce, lecz także na zajęciach z innych przedmiotów. Szkoły mają do wyboru jedną z dwunastu ścieżek edukacyjnych. W czasie zajęć poznają cyfrowe narzędzia, uczą się logicznego myślenia, pracy zespołowej jednocześnie wykonując zadania przewidziane w podstawie programowej danego przedmiotu. Placówki zakwalifikowane do udziału w #SuperKoderach otrzymują dotację na zakup sprzętu potrzebnego do prowadzenia zajęć i pomocy dydaktycznych oraz szkolenia dla nauczycieli i wsparcie edukatorów na czas trwania projektu. Udział w programie nie wymaga od nauczycieli żadnej specjalistycznej wiedzy.

Tegoroczny nabór do MegaMisji (uczniowie klas 1-3) i #SuperKoderów (uczniowie klas 4-8) potrwa do 10 maja 2019 r. Szkoły mogą zgłaszać się do programów, wypełniając prosty formularz, do którego załączą krótki film przygotowany przez nauczyciela wraz z uczniami. Jest on dostępny na stronie fundacja.orange.pl.

(org.)